Ayahraushan tulis BLOG

MENGINTAI DETIK TERINDAH

Dalam gelap malam..ada suara rindu.

Posted by ayahraushan on 10/10/2012

Biasa dalam pukul 9.30 – 10 mlm adalah waktu utk aku telepon anak2 bertanya khabar…selain beri peluang utk mereka mengadu apa yg terjadi sepanjang hari.

Walaupun kadang2 tah apa apa cerita yg diadukan..hehe, tapi suara mereka itu sebenarnya yg aku harapkan..

Mendengar lenggok suara saja sudah terbayang karektor Raushan Naim yg berbeza dgn Raushan Muaz.

Raina Nuri pun berebut sama nak bercakap dgn ayahnya jugak….walaupun cik Nuri ini menggunakan bahasa Khazastan sebagai bahasa pengantar tapi itu tidak penting…Panggilan ” Ayah…ayah..ayah..” sudah cukup untuk aku memahami gejolak kerinduannya menanti aku balik Melaka.

Bila suma anak2 dah dapat bercakap dengan ayah….masa utk mereka masuk tido…WAJIB…TIDO! SEKARANG!

Malam kembali sunyi….belip-belip mata mengira tiada sebutir bintang pun di langit..( memang laa tak nampak bintang sbb aku baring dlm bilik )

Waktu inilah aku berdebar menantikan pula deringan telepon.

Menanti suara merdu bak buluh perindu menghembus selembut bayu sutera berdesir diujung telepon menyusun abjad menjadi susunkata…………

” Haii…Abang..”……

( Aaahhhh….aku kembali cair dlm bentuk molekul-molekul..)

Ok….itu je aku nak cerita ini kali…hehehe

Advertisements

3 Responses to “Dalam gelap malam..ada suara rindu.”

  1. Razlan Podolski said

    cair melimpah-limpah ke???

  2. cair je…tapi tak pulak melimpah…cuma ada gak tumpah.

  3. Razlan Podolski said

    tumpah?? hmmm…hmmmm….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: