Ayahraushan tulis BLOG

MENGINTAI DETIK TERINDAH

Retro A Go Go

Posted by ayahraushan on 31/03/2009

Bila cerita pasal zaman 60an, banyak benda yg aku rasa menarik dan uniknya orang2 yg hidup zaman tu.

Yg paling best tentunya fesyen pakaian, fesyen rambut dan jugak rentak muzik A go go…

Sebab tu filem2 P.Ramlee, aku masih mampu tonton sampai ke hari ni kerana kebanyakan filem beliau menggambarkan suasana

kehidupan zaman pop yeh yeh tu..Pemuda sudah semestinya berbaju kotak-kotak,lipat kat lengan , seluar ketat dan jambul di depan.

Pastu melaram dgn skuter yg 2 seaters tu..hehe..Pemudi lak semua mesti ala-ala Saloma..Jalan terkedek-kedek mcm itik.

Coba fikirkan kalo awek2 zaman skarang masih pakai sanggul tinggi sarang tebuan tu..pastu pakai lak helmet..hehe

Tak pon dah buh sanggul tinggi pastu pakai lak tudung..Komfom jadi mcm kepala Alien ..ngueh ngueh!

Oleh kerana minat sangat dengan style zaman pop yehyeh ni, maka aku pon coba la jugak menggambarkan dgn photoshop

camana laa rupa aku anak beranak sekiranya berada di zaman tu…hehe Boleh buat band ni!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: