Ayahraushan tulis BLOG

MENGINTAI DETIK TERINDAH

Simbawangi harum subur di hati

Posted by ayahraushan on 26/03/2009

Malam Jumaat tu aku terdengar macam bunyi kucing bergaduh di balik kayu2 di ujung laman..tapi bunyi nya lain macam.
Aku simbah dgn air tapi takde lak kucing lari keluar..Yg pasti bunyinya masih sama. Aku pon alih kayu2, pasu2 tu suma..
Bila dah clear aku dapati Simba terbaring sambil mengerang..Aduhhh…Aku angkat simba dan masukkan dalam kotak.
Simba masih mengerang. Aku syak Simba sudah dipatuk ular. Oleh kerana malam sudah larut, aku pikir esok pagi
kalo umur Simba masih panjang, aku nak bawa dia ke klinik haiwan. Tapi…
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Taburina..kakak kepada Simbawangi memberi penghormatan terakhir kepada adiknya..
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Advertisements

2 Responses to “Simbawangi harum subur di hati”

  1. mama muhammad izz aghna said

    sedihnyer baca cerita tentang simba ni, walaupun x pernah jumper simba, tapi biler baca entry ni rasa simba tu dekat jer kat hati(hehe macam dah kenal lama jer ngn simba)….mesti sedihkan waaaaaaa…—>satu cerita yg meruntum jiwa huhuhu…

  2. Saya pon masih sedeh sebetulnya…Teringat segala kebahagiaan yg simba bawa dlm family kami.
    Malam tadi tertengok video lama…ada pulak aksi simbawangi..Aduhhh…Sungguh parah hati ini
    bila teringat kenangan2 lalu.Terasa sungguh terkilan…sbb tak dapat buat apa-apa di hujung hayatnya. sob sob

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: